Kalliste, een sterker merk door rebranding.

Aangenaam, Mark

Kalliste, een sterker merk door rebranding.

“Ik zie Kalliste als een eigentijdse woon- en gebiedsontwikkelaar met een bijzonder oog voor de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en de specifieke behoefte van haar doelgroep. Voor de interne organisatie is dat een vanzelfsprekend uitgangspunt die bij alle projecten worden uitgevoerd, maar ook extern dient dit uitgedragen te worden. Door de jaren heen heeft Kalliste zich al bewezen als een betrouwbare ontwikkelpartner en maatwerkspeler van formaat die voldoening krijgt uit het creëren van de mooiste woon- en leefomgeving binnen hun projecten. Maar de laatste jaren is de woonbehoefte in de samenleving sterk veranderd. Kalliste heeft hier vanuit hun passie voor wat ze doen goed ingespeeld op deze veranderingen.

De directie stelde ons de vraag of het beeld van Kalliste bij hun doelgroepen nog overeenkomt met de identiteit die moet aansluiten bij de organisatie en werkwijze van dit moment. Wij hebben dit onderzocht en een plan gemaakt voor de rebranding van Kalliste”. 
 

markmartens - 2.jpg
markmartens.jpg

Mark Martens ifthen - branding your soul

Datum 19 januari 2022

Naar de website

Rebranding
Rebranding is geen doel op zichzelf maar wordt vaak ingegeven door de ontwikkeling die een bedrijf ondergaat en de veranderde behoefte in de markt. Ook vanuit een sterk merk is het goed om te laten zien dat de ontwikkelingen die je als bedrijf hebt ondergaan en de veranderingen van de behoefte van je doelgroep blijven aansluiten bij de wijze waarop je je merk (visueel) presenteert en uitdraagt. Kalliste is een sterk merk, maar heeft de afgelopen jaren veel veranderingen ondergaan als gevolg van het inspelen op verandering van de consumentbehoefte en de woningmarkt. Onze kracht is het op creatieve wijze in beeld brengen van de veranderingen waarbij deze blijft aansluiten op de kernwaarden van Kalliste met een bijpassende uitstraling, verbeelding en een herkenbare identiteit.

Wat hebben we gedaan?
Branding is de wijze waarop jouw bedrijf of product door jouw doelgroep wordt ervaren. Dit beeld heb je nooit helemaal zelf in de hand, maar het is wel beïnvloedbaar door de wijze waarop je de kernwaarden, kernactiviteiten en het doel van je onderneming overbrengt via beeldmateriaal, berichtgeving en acties. 

Bij ifthen bouwen we brands altijd vanuit de kern op, op deze wijze kunnen we het echte verhaal achter het merk vertellen. De visie, merkidentiteit en doelen zijn door ons vertaald in het verhaal van, door en over Kalliste (Aangenaam, Kalliste…), met als resultaat een vernieuwde en sterke tone of voice en visuele identiteit. De nieuwe website is een mooi voorbeeld van de nieuwe visuele identiteit.

Altijd in ontwikkeling
Werken aan een sterke identiteit is een continuproces. Op basis van het onderzoek dat we vooraf hebben gedaan en de gesprekken met alle stakeholders hebben we een stevige fundering aangelegd voor de identiteit bewaking op lange termijn. Op die manier blijf je ‘top of mind’ bij je doelgroep.

We have the desire to create and the talent to create desire
Bij ifthen hebben we passie voor de creatie én het talent om met deze creatie verlangen te creëren. Vanuit deze passie en met een deskundig en enthousiast team, met altijd een verfrissende blik, helpen we ondernemers zichzelf beter te positioneren en hun merkambities waar te maken. Wij houden van échte en overtuigende verhalen en deze verbinden we aan de branding. Overtuigend én geloofwaardig, dat is wat we doen!

Laten we eens sparren samen, daar begint het mee!
Op onze website krijg je alvast een eerste indruk van onze aanpak en enkele referenties, maar iedere opdracht is uniek, dus we leggen het nog liever persoonlijk uit.

Dit artikel komt uit Aangenaam! Magazine – 12